Monday, February 1, 2010

Langkawi & Iris....

Pd 25hb Januari 2010, cewahh...mcm wartawan lak...Hubby kol mcm biasa la...dia akan melapor diri selepas bgn tidur, ms bsiap2 nak keje,sblm keje...ms keje jgn citer la....ada la 3-4 kali....pas2 last blk kejer...kul 2 atau 3 pagi...

Berbalik semula kpd cerita dia kol, dia bgtau yg abang dia merangkap abang ipar aku masuk ICU....sebabnyer....dia tu ada lelah tahap kritikal, pas2 campur ngan benda yg berasap tu (apalagi....rokok la....) terus koma....dgn panggilan kecemasan itu...membawa maksud, aku kena bsiap sedia mngikut Hubby ke sana dgn kadar segera......perghh...perghh...kalu la aku kaya mcm saper2 la yg duit flight mcm duit beli air kopi jer...kan best...time2 emergency cam ni naik flight...zassss....terus sampai....

Sebelum berangkat naik 'flight peribadi' kami...Hubby ty, Iris nak bw ker? Dan dan aku jawab...susah be dia, dia x leh jalan lagi...susu nak kena bancuh...kalu susu badan senang, selak jer...nak mandi, nak makan...haa...pjg lebar alasan aku yg mmg masuk dek akal.....lgpun mak aku x brapa setuju...memandangkan kami akan ke hulu ke hilir hospital...agak x sesuai...kalu jln2 boleh lah....

Keputusannya...Iris tinggal.....sian dia....tapi apakan daya.....nanti besar kita g jln2 ye nak....Maka berangkat la kami suami isteri, g jengka dulu ambik adik ipar 2 org, anak sedara seorang.....dan dlm pjalanan sggh di Ampang Jaya, ambil kakak ipar.....Kami bertolak dalam pukul 12.15 malam.....dipendekkan cerita perjalanan, kami sampai di Kuala Kedah jam 7.15 pagi....tolak makan, buang air, tidur......Kami menaiki feri jam 8.00 pagi.....sampai ke tanah Langkawi jam 10.30 pagi waktu Malaysia.....

No comments: