Pages

Sunday, March 7, 2010

Langkawi dan Iris part 2

Hahaha....pg2 bukak blog...tgk2 ada cerita yg x kena mengena dgn entry...yg patutnya kusambung ceritanyer...nasib bek x der follower lg.....

Ceritanyer begini...sebaik shj sampai ke tanah Langkawi...dijemput oleh adik ipar dan dibawa ke rumahnyer utk berehat sebentar...setelah dilambung2...dicembung2....oleh ombak laut...plg penting...makan tengahari....sebaik shj sampai kt umah dia di Kg. Padang Lalang...ibu mertuaku dhpun sampai...bsama2 dgn bapa mertuaku...n adik iparku yg bekerja kt Shah Alam...

Sepuluh minit kemudian...(hehh...ada plak mcm report polis...) adik ipar mberi cadangan yg Mak, Abah n Sesiapa yg nak melawat abg ipar kt spital bley lah pergi...aku n hubby ambil turn second shift...letih woo...lgpun mak abah lg penting...(alasan.....)...sedang kami beristirehat ditemani angin2 sepoi bahasa...panggilan hset mengatakan yg abah plak yg masuk wad setelah melihat keadaan anakanda nyer...maka..kelam kabut la kami bersiap ke spital...

Kena mengena dgn entry ialah...(sedangkan aku x cerita lansung pasal iris..kan?) kami ke hulu ke hilir hospital...bayangkan kalau iris ada...mesti dia kepenatan...mana aku nak membancuh susunya...nak mandikannya...yg mana iris mandi 5 kali sehari tamsuk sebelum tidur...setelah dia berlengas....maka...kalau dia mengikut kami...dia akan memberontak...(wpun dia x bgtau...hehehe..)dia xkan selesa...apatah lagi dia x biasa dgn ipar2 ku....

Tuan2...apakah itu alasan atau fakta?.....kdg2 aku anggap itu alasan...tp ht aku kuat mengatakan yg itu adalah fakta....mode: garu2 kepala.....hari ke 3 di sana apabila aku telefon..dia lasung x nak bcakap bhsnyer...biasanyer dia akan merampas hset dan akan berbahasa Uganda...aku sedey tau.....adik aku plak bgtau yg tatkala dia sedang melipat baju...ada tmasuk bj kelawar kesukaanku...dia tanya iris..."ini bj siapa?" Iris dgn comelnyer...aku x nampak...tp aku tau dia comel...hehehe "a...buu.." walaupun kalian x fhm...aku tau dia membahasakan ku IBU....

Iris.....Ibu winduu.....woooowooo...

No comments: