Sunday, May 9, 2010

Upin dan Ipin






N3 di atas daku tujukan khas wat anakanda terchenta...Iris....Suker sgt dia tgk Upin Ipin esp filem geng....sehari ada la 7-8 kali minta dipasang..sampai calar cd 2...tp bukan tgk sampai habispun...biasa r bebudak sedang 2 mana fokus lagi....tp yg ibu kagum 2, dia siap bleh hafal apa akan terjadi selepas itu...contohnya selepas c badrul ngan lim berdialog lepas tgk tuk dalang ditemuramah, Iris akan ckp "bas", maksudnya lepas 2 c badrul n lim naik bas....pas2 dia akan cakap "bah", maksudnya lembu akan lintas jalan, bas brek...pas2 "duck" dia maksudkan pemandu bas akan membrek bas sebab duck nak lintas jalan...hikhikhik....sebenarnya goose, tp dia asal kaki dua jer semua duck...


Ha...tgk ni..ternganga tengok upin n ipin...


mesti nak tengok dekat....

Sampaikan Ibu dah hafal antara episod2 upin n ipin yang dia suker...pstt...salah satu cara nak buat dia senyap masa nak pki pampers...hahaha...kdg2 ibu lupa dialog, ibu bedal jer....ternganga Iris....

Malam td ibu shock a.k.a terkujut...lepas ibu kengkunun buat dialog upin ipin, dia pun kengkunun menyambung citer ibu dalam bahasa dia....huahuahua.....pandai anak ibu...







3 comments:

along said...

pandainyer anak ibu!

Liz Rohaizat said...

hi..thanks for visiting my blog.

anak sy pun suka upin ipin. tp dia takut monyet yg naik motor tu. xtau apsal.

rozila said...

along : makin hari ada jer benda baru yg dia buat....

mama batrisyia : tq 2 leave a comment...hrp2 dpt tunjuk ajar...coz i was new in blogger world...