Pages

Monday, November 1, 2010

N3 23.10.2010

Perghh....lama giler peram n3...dgn harapan n3 akan-beranak-pinak dengan sendirinya...hahaha...x der maknernyer kalu x dibuat....

Oleh kerana besday mine n En. hubby selang 2 hari...so, we decide nak celebrate sesama pd 23.10.2010 kerana En. Hubby blk.....yeayyy.....dlm n3 lepas aku ada mention nak masak sendiri all the menu's kan? ingat x...?ingat x...? hehehe...percaya?....Makanya kena percaya sebab memang aku buat sendiri, kecuali ada 2-3 menu yang aku dah beli siap2....

Menu Utama : Laksa Johor
Kali pertama masak tau....helaian resipi yang setia menemani sepanjang pembikinan....alhamdullillah...menjadik....siap dpt pujian lagi....sampaikan aku sendiri hanya merasa masa masak jer...huhuhu...tp hati ada banyak puas.....errr....mana aku letak resipi tu ek? rasa mcm x save....huaaa...

Menu Sampingan : Puding Triffle
Pun x pernah buat.....menjadi wooo......ada sorang jiran 2 siap ambik 2-3 kali la....memang pueh hati...cuma next time nak tukar konkuyaku 2 kepada jeli kristal nona.....

Menu Iringan :
1) Popcake Upin Ipin diorder dr seorang teman....cantik n sedap, so my mum request next time
2) Puding Roti - made by my lil sis....sedap wooo.....
3) Kek Pandan Layer - Buy by my brother.....pun sedap...ekceli my fmly x berapa gemar sangat dgn Cream kek ni....
4) Air Cincau Ais
5) Air Teh 'O'

Tetamu yang dtgpun alhamdullillah....habis semua menu2 di atas....len kali leh wat lagi.....my brother n my mum besday coming on next November......

So...olls....sila layan pic pada hari kejadian...
Barisan menu yang setia menanti.....


Nampak triffle......2 sebahagian......ada lagi...

Inilah Popcake....ianya coklat...dalamnyer ada strawberry filling.....Iris teruja sungguh nengokkan karekter kegemarannya......
Ini plak Cik Puan Pandan Layer Cake yang comel....nampak jer comel...tp bleh mkn 30 org tau......tq bro...

Ini keluarga Yaya...guest plh awai dtg....on time tau...cuma ms 2 blum hidang atas meja lagi....dulu waktu Yaya kecik n Iris blum ada lagi, aku selalu angkut Yaya bw blk umah...last2 Yaya panggil aku Mak....hehehe...

Agak sensored di situ...hehehe...x senunuh adik aku taw....bgtau la lenkali jgn nonggeng...kan dh.....tp sekali lg pandang nampak cam en. Hubby kena dera...ye ker?....ekceli aku sejak peknen kurang gemar bergambar...mungkin dek bdn yg boolaaattt bg dipam2....huhuhu....


Itu sajer wat ms ni....till then.....




2 comments:

ann @ hatiberbunga said...

zila.. sblm bersalin ni.. pakai baju cantik2.. wat la maternity portrait..
bergambar dgn perut yg chumil tu.. kenangan tu..

nanti anak2 dah besar, bleh tunjuk kt dorang.. yg dorg penah duduk dlm perut ibunya.. ;)

Unknown said...

Hehehe...alamak Ann...masa ni segan sgt2....rs mcm dh tong drum bjalan......