Pages

Friday, July 29, 2011

Jasa Bonda

Warisan

Jasa Bonda

Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

( 1 )
Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

( 2 )
Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

( ulang 2 & 1 )

Terharu sungguh dengar lagu nih........uwaaa.............
Tadi ada Mesyuarat Agung Kussira (Kump. Sokongan Susu Ibu Raub) dan pelancaran Sambutan Penyusuan Susu Ibu....
Ekceli sambutan adalah pd 1 - 7 Ogos setiap tahun, tapi sebabkan masa tu bulan posa...terpaksa awalkan...so group koir nyanyi lagu ni lah.....best...punya la touching...spi aku meleleh ayak mata.......huhuhuhu...
Terima kasih kepada Kussira kerana memberi peluang saya untuk jadi ahli....dah lm cr SG (support Group) dlm BF nih...skang baru jumpa....
even ms aku tercari2 bilik utk pumping session, diaorg bg kerjasama yg baik, dan mesra...of course la...sebab Hospital Raub adalah Hospital Rakan Bayi....vangga2...
Pas meeting ada plak forum....mmg best...cuma yg x best sebab kejap sangat......x puas...tp input still ada.....
Aku tertarik ada sorang makcik yg bertanya pd panel tentang keinginan dia utk mengambil anak angkat, tp nk berikan SI.....wahhh...kagum2......panel cerita pasal hormon, etc......aku nk jer membantu...tp sogan...hahahahaha.....pendam jerlah.....niat hati nk jumpa makcik 2 face 2 face, tp sebab aku kejar ms jd aku kena rushing blk office....
Makcik....ada 1 kaedah yg dipanggil SNS aku x ingat S yg pertama, tp the next is Nursing System......caranya,6 bulan sebelum nak terima anak angkat tu, kena ambil hormon peransang supaya cik B bersedia....kalu dh terasa ada perubahan, mula wat perahan......pas2 beli alat SNS. Alat tuh akan dilekatkan di both cik B, and bby akan hisap susu perahan kita melalui tiup kecil yg dilekatkan di cik B.....buat byk kali....dan akhirnya MASYAALLAH.....air susu akan keluar...nanti aku cuba cr cth alat tu....

No comments: