Pages

Sunday, August 7, 2011

Ramadhan Day 8

Alhamdullillah....wpun dh 8 days umat islam berpuasa....lambat update sebab-x der idea.........sebok tgk resipi kt blog kengkawan......x terlambat nk ucap selamat berpuasa........takat ni n 5 tahun lagi insyaallah, aku br ada anak yg akan belajar berpuasa.........x la kelam kabut lg........

Sesi pengepaman mcm hr2 biasa, yg output ada kurang ckit......okaylah dr tiada.......lebih2 lg bila cik 'P' awal betul dtg menjenguk ramadhan kali ni.....so, aku buat heavy pumping satu kali setiap hari di pejabat......moga2 dipermudahkan amin......

Tahun ni, dengan rasminya, pembukaan IRIS CHEROH CAFE sempena bulan ramadhan al-mubarak........so, otomatik schedule harian aku bertukar. Memalam sebelum tidur aku akan siapkan 2-3 jenis kuih utk dijual esok....kul 4.30 pg bgn utk sahur n prepare lg kuih yg sempat aku siapkan.......begitulah hr2 ku.....semnetelah anak2.............wah.....aku-dengan-mode-dua-anak............bunyi cam rmi............camner la agaknyer family yg ada 4-5 anak..............huhuhu...........tp yg sonoknyer.........riuh rendah..................

Ini antara kuih yg aku buat setakat hr ni....1) kole kacang....ni femes time poser jer.....gambar korang carilah sendiri kt Pak cik Google......2) Roti Jala 3) Kuih Ketayap 4) Karipap besar 5) puding jagung 6) cik mek molek 7) puding roti 8) puding karamel 9) kuih sagu 10) talam keladi 11) agar2 santan 12) air soya 13) popia 14) Ayam dan anak beranak buat percik.................byknyer......................hehehe.....bkn lah hr2...............tgk barang apa boleh buat..........hehehe..nk buat semua kena apply cuti lah............


terror x? hahahaha.....................kdg2 jadi sangant2......kdg2 kureng ckit...............ikut mood aku kot...........
selit gambar anak bujang akulah..........yg makin hari makin byk akal..............dh nk jadi cam org besor2.......ikut kemana kak yong dia pergi...........bl x lepas melalak............apa la adik...........kak yong selalu men olok2 makan, bl bg kt dia, dia x dpt rs............menangis...............iskh2............kamu ikut perangai sapa la adik oi..............


Makan ni bukan boleh jamah2........kompem melalak...........huduhnyer.............kalu time berbuka nk dok sekali...........pas2 semua benda nk cuba......

Anyway skang dia dh 6 bulan ++ tp perangai mcm dh nk setahun.............semua benda org besar dia nk buat.....pantang tgk motor lalu nk naik..............


2 comments:

Liz said...

wah,kat mana cafe tu? kot2 nanti leh jenguk.

kami tak jadi duduk kat hotel. isk, penat saya minta tolong awak survey. sekali hubby ckp, "kita balik hari la. tidur kat rumah lagi best". adoyai.

Unknown said...

hehehe...alamak liz....segan la...brg2 lum ckp penuh...hopefully by d end of sept ni...kalau x der aral...sbb wat ms ni bniaga utk ramadhan jer...