Wednesday, September 28, 2011

2 tahun 8 bulan dan 8 bulan

Umor saper tew.................hahaha..............ofkos la umor anak2 ai....................ai dh ada 2 anak? cam x caya jer...........buktinya semalam da org tanya anak dh brapa? Ai bley plak teragak2 nak jawab 2.....................apa punya ibu nih...............hihihi............................ibu perasan muda sentiasa.................


Bek tu de topik, jahanam BM ko...........................Iris dah nak menghampiri umor 3 tahun..........................ibu cam x caya jer.................rasa mcm dia baby lagi......................cakappun pelat lagi...................mula la risau, ptt aidh potty train dia..........xkan mak plak.......................kn ambik cuti..................mmm...........agak2 boss yang encem tew bagi x? Alasan cuti, nak potty train anak? hahaha.................boss x baca blog, beliau sentiasa busy............ai jer x reti2 bahasa nak buat2 bz.............ahaks.............bila Iris dah nk menjangkau 3 taun ni, mcm2 hal dia buat yg bley buat ai nak meletops..............tangan ai pun dh ringan nak cubit dia, dia bley jawab
"Ibu jgn la tubit ais (read as iris), tatit la ais............."
kalu terkuat ckit cubitan ketam ai itew............dia akan nangis jebik2 dtg kt kita plak.......peloks kemas2................last2 ai yg syahdu.......huhuhu........................camner nk belajar bersabar ni................tangan ni plak ringan jer..........tapi 2 la dianya, namapun budak2.....................nak2 si Iris, aktifnya mak ai, cam dak laki...............kalu laki len plak halnyer.......................makin kata jangan makin dia buat....................huhuhuhu.................
Namun semalam she's doing something makes me shock....................ahaks.........speking plak...................
"Iris, tolong ibu ambikkan air"
And...............dia bangun g kat tempat air dan ambikkan ai air............................so sweet...............rasa cam nk menitik air mata......wahh.....hover taw...................ibu Iris nih.....
Vocab dia dh ter.....................lalu byk n over....................tp version dia la................pelat......................ikut sapa tah.................hahaha ( ayah ai kt ai pun pelat ms umor baya2 Iris )..............................ikut ai la 2...........si adik bam bam x taw lagi camner........................

Adik bam bam dah 8 bulan......................lagi Ibu rasa kejap, rasa cam baru habis pantangkan dia.......dah 8 bulan.........tapi gigi blum tumbuh...........menjulur belum...............................yang dia pandai, bergolek2...........dah pandai nanes mintak dokong.........................menjerit2 kalu x ambik........................amattt.............manja dgn atuk...................sampai bunyi tapak kaki atat pun da bley kenal.............paling mengharu birukan ai pas coti2 rayer nih, dia x mo hisap susu through botoi.................sanggup tggu ai balik.................seb baik da makan.................bukan ckit, sampai kengkadang mak ngadu dia ngamuk x cukup nasi.............padahal aku letak setengah bekas dadih taw...............


Ni la 2 org budak yang kengkadang boleh pelbagaikan watak ai dalam 1 hari jer...........................hahaha............
ai bley jadi bawang putih..............
ai bley jadi otomen.........
ai bley jadi tarzan..........
ai bley jadi snow white........
ai bley jadi talam dua muka.....
ai bley jadi raksaksa......

Ha.....................kan dah kata, macam2 watak ada.....................semua sebab dak tecit 2 orang ni la......................alahai cik puan...............kamu dah ada 2 anak taw....................



No comments: