Pages

Wednesday, October 29, 2014

Shaklee dan saya

Saat mula kenal Shaklee drpd blog Miakiddidles…..hari2 mesti bw. Pastu terbaca journey momma ke Korea, sambil berusaha mengumpul susu untuk anakanda tercinta. Wowww !!!!!! Paling amazing bila dapat tau beliau adalah seorang engineer yg SENTIASA SIBUK outstation dengan kerja.
Same with me yg an engineer by profession. Bawah la ckit pada Alin….

Puteri Sulung saya dilahirkan secara Czer….menyusu badan sampai 2 bulan jer umur dia…..lepas habis pantang kena g induksi 2 minggu….x terfikir pasal stock. Ingatkan ia adalah perkara yang mudah bila nak bercerai susu……rupanya sangat sukar…..saya belum bersedia sebenarnya….

Bila telefon tanya mak, mak bagitau dia baik2 ajer…mungkin x nak saya risau di tempat kursus….bila balik sangat sedih bila tengok anak jadi makin kurussss….sedangkan dia dilahirkan dengan berat 3.65 kg !!!! Orang2 tua kata anak saya ‘merajuk susu’….rupa2nya sepeninggalan saya, mak dan ayah bawa anak pergi berjampi di merata2 tempat sebab nak bagi dia nak puting susu tu…..huhuhuhu…rasa menyesal sampai sekarang…….lagi2 bila tengok anti bodi dia memang sangat2 lemah…..kalau lah boleh kuundurkan putaran masa…….

Saya nekad utk mencari sumber yang boleh bagi susu badan banyak n yet saya bertenaga. So google punya google saya terjumpa blog Momma….dan terus BERAZAM untuk bagi anak kedua susu badan sepenuhnya. Alhamdullillah masa umur anak sulung 1 tahun 3 bulan saya disahkan mengandung…..dan sadly kena czer jugak…my baby was 4.1 kg. 

fresh from Oven and his totally Shaklee product...hewhew
Masa tu saya ambil ESP n ostemarix sahaja. Tapi bukanlah disebabkan tu baby jadi besar…..selera makan saya yang boleh tahan…ubat2 doktor pun ambik juga…Saya bermula dengan set trial menyusu…..seronok sangat bila Alin sertakan dengan doa dan zikir memperbanyakkan susu…..habis sebulan order lagi trial set. Pastu Alin suggest ambil full set. Bila dikira2, full set ni nalaaa…..punya jimat dari trial. Tak terfikirpun untuk jadi ahli and dapat uv. Tetiba Alin suggest jadi ahli. Pun masa tu…..owh…okay…..bulan pertama memang untuk makan sendiri….tetiba 15hb ada duit masuk, walau x banyak….macam ehh….mana dating duit ni….cek history rupanya dari Shaklee….terus bersemangat.

Anak kedua ni memang saya bersedia dari segi mental and fizikal. Sudah tentu Shaklee banyak membantu….dan saya sangat perasan yang dia sangattttt sihat dan x der masalah kulit lansung !!!! Berbanding dengan si kakak yang x sesuai dengan susu lembu….hanya sesuai dengan susu kambing yang berharga RM 96.40 setin untuk seminggu !!!!!!! Si adik lebih ceria dan sangat jarang dapat selsema atau batuk walau si kakak asyik la batuk and selsema….

Gigi adikpun lebih cantik…mungkin berkat Ostematrix and ESP……bila dah lama berjinak dengan produk Shaklee…saya ambik keputusan nak bagi si kakak Meal Shakes sebab dia asyik la bersin2 waktu pagi. Dan saya tau keputusan saya tepat bila si kakak x lagi kerap bersin dan kesihatan dia bertambah baik. 
Alhamdullillah…..

Dengan group Fighters pulak saya sentiasa diingatkan kepada Alami….ingat Pencipta…disuruh berDhuha….saya sentiasa ingat siapa yang member rezeki….muhasabah diri and paling penting sabar……lama2 orang dah tau kita agen Shaklee, diaorang akan cari kita. Meskipun x banyak cashbonus yang dapat, saya masih berusaha……TERIMA KASIH SHAKLEE….


No comments: