Pages

Thursday, January 14, 2010

Iris Demam + Batuk + Selsema


Berikutan hubby mendapat penyakit 3 serangkai...iaitu batuk + selsema + demam...maka anakanda kami mendapat tempiasnyer....sian Iris...dia plak demam + batuk + selsema....selama 11 bulan ni dia x pernah batuk....demam ada la sekali, selsema 3 kali....sungguh kuat antibodi beliau...namun kali ini tewas juga....semalam aku belikan ubat utk demam + batuk + selsema...mlm td lena ckit tidurnya....meskipun pulas sungguh....dia x merengek utk menyusu waima sekalipun....aku bangun utk membancuh susu pd jam 3.15 pagi...dia x layan.....terus tidur.... (wahai pembaca....ceh!!!!ada pembaca ker?....sesungguhnya aku begitu menyesal kerana x fully BF dia...andai BF mesti dia susah utk dijangkiti....dan akupun x perlu bangun dlm keadaan thuyung-hayang kerana mengantuk utk mbancuh susu....sungguh aku menyesal....)

Hubby blk semalam 14 Januari 2009....sepatutnya dia kerja masuk pkl 2...atas faktor batuk yg msh blum surut2...boss dgn ehsan menyuruh hubby ku blk berehat.....oh...andai aku bisa ke sana mjaga dan mrawatnyer....apakan daya aku di sini...dia di sana.....atas tuntutan kerja masing2...

Bercerita soal selsema yg tkena pd bby ni, aku ada tbaca 1 petua, iaitu dgn mltkkan kunyit hidup, ltk sedikit myk masak...seterusnya di sapu pada btg hdg dia. Kali ptama aku mengeksperimen kan Iris..petua tsebut menjadi....maka aku dgn bangganyer bercerita pada org...kali kedua Iris selsema..petua tersebut dah x mjadi....tpaksa pki cara moden....hehh...aku x pasti mcmmaner penerimaan Iris....

Sesuatu diluar jangkaan semalam bila aku bagi ubat2 tu...dia minum selamba dan x muntahkan blkpun....wahhhh.....tharu aku....anakku dah besar......btambah2 bahagia bila mak buat laporan yg dia dah boleh bdiri dalam 4 saat, mlangkah 2 langkah.....iskh2...bulan depan dia dah Satu Tahun...15 Februari 2010....
Sayang Ibu.....


No comments: