Pages

Monday, January 18, 2010

Welcome Home.....



Sebaik shj selesai semua urusan....aku disorong keluar....smntr mnggu semua urusan...tb2 aku mggigil2 bgt kuat..ehh...apsal ni...Ya allah...nak mati ke aku ni...mula la dlm kepala otak ni fkr mcm2....bby aku d tptkan di sebelah aku...ohh...inilah bby yg aku kandung selama 39 mggu.....tharu aku siut...tb2 bby mnangis...aku mana mampu utk bgn...nurse dtg tlg tgkkan...nurse kt comelnyer dia...besar bby puan ni....anak 1st ker? aku hy mampu mngangguk dan tsenyum.....

Bila dah selesai semua urusan, aku disorong terus ke luar OT...sayup2 dgr suara Ayah, Emak dan Pok De aku...wah...rmi rupanyer kaum kerabat aku yg mnggu...tp aku x dgr suara hubby aku....aku msh lg berat utk buka mata...yela...kira2 sehari aku x tdr...kena bius lg...mana x sdrkan diri....pas2 aku dgr Pok De aku ckp " besar budaknyer ha..."

Aku disorong ke wad Kenanga...wad di mana semua yg operate dtmptkan....sekali bj aku d tkrkan...aku hy mampu mbiarkan apa yg mrk lakukan...bl tirai dibuka...wah...rminyer org yg mnyerbu....semua ckp bsrnyer....comelnyer....aku sendiri x tgk dgn jelas lg...hubby aku dtg terus kiss dahi aku....dan tgk anak dia...oleh kerana dia sendiri x ckp tdr dan x mandi2 dr semalam dia meminta ayah aku yakni atuk kpd bby aku yg qamat....alhamdullillah.....

Mak menyikat rambut aku dan mengikatnya....nak mkn msh belum dbenarkan lg...takut kesan ubat bius 2 akan mnyebabkan aku muntah2...minum airpun mak bg senyap2 jer...2 pun seteguk...x lm pas2 mak mertua aku plak dtg....smpi hbs wak2 mlawat br semua beredar...agak2 lewat petang kuarga Mak De aku yg otw blk Raub dr Terengganu dtg mziarah....dgn Kamilia anak angkat aku.....Mak De cb m'ajar au BF dgn betul, tp aku msh blum tdaya........Kul 7.30 ptg..d.org pun balik....maka tggllah aku dgn bby....mlm 2 aku x brp nak tdr sebab nurse bz betul ke hulu dan ke hilir dlm wad...msh ada yg check in wad dpn aku, sblh aku...ada yg x der bby bsama...dgr2nyer yg bby x der bsama 2, maknanya bby dmasukkan ke NICU atau ICU atau ada yg mninggal dunia...aku betul2 bsyukur aku dan bby selamat....

Tgh2 mlm bby mnangis minta d susukan...aku dlm keadaan susah payah pggl nurse...nurse plak mcm wat x dgr...aku pggl lagi...br la dtg...aku BF bby aku br dia syp...tp mcm yo yo o jer dia mhisap...ader ker air susu aku?....hahaha..aku pun x tau....tp dia syp kira ada la 2....ada la dlm 2-3 kali bby aku mnangis...bl bg BF dia syp...aku smpt sms semua kwn2 bgtau aku dah slmt.....

Esoknyer....pg2 lg bl time mlawat hubby aku dtg.....ngan mak mertua aku....ehh...lupa nak citer...pg2 bby dah d ambil nurse utk d mandikan...thari ckit fmly aku plak dtg...bl mak dtg br aku cuba2 utk bgn dan pergi ke toilet....mak kt cb mandi...so aku pun mandi la...x der plak yg bgtau aku x leh bshkan tpt cantum 2...aku mana tau nasib baik x per2....hr ni aku belajar BF bby dgn betul.... Ada satu perasaan terharu disitu........




No comments: