Pages

Sunday, January 17, 2010

Waa...waa...








Anak yg ku kandung selama 39 minggu....kira2 sejam selepas dikeluarkan....


Wuiyo.....1st time naik ambulan 2.....suami ku yang tersayang sedia menemaniku...ayah tanya mak, mak kt dia takut dia plak yang jd pesakit...mak ada drh tinggi...kang dek susah hati dia plak yg jd pesakit...so of course la my beloved hubby....xkan jiran aku plak...hehehe....Dalam ambulan, kejap2 aku ty hubby aku...dah sampai ke B? Jauh lagi ker? kat ner dah ni? berulang2 kali...agaknyer kalu org lain lama dah mulut aku kena stapler...hehehe...nasib baik hubby aku
Sampai ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh kira2 jam 12 malam....terus aku dibawa masuk utk check...sblm 2 tkr uniform dulu.....aku disuruh b'baring kat katil. Nasib doktor pompuan yg check....dia kt baru 2 cm...tp disebabkan aku punya air mentuban dah btukar kaler...aku akan dibawa ke Labour Room.....sebelum masuk nurse telah mmasukkan sesuatu agar semua najis ku keluar...hehehe tau2 jer la masuk ikut mana....kuar dr toilet, aku diminta ambik brg2 bby....jantungku makin bdebar....apa la akan jadi padaku...huhuhu
Hubby aku dok tgh gelisah kat luar...bl aku kuar dia plak yg gelabah...bila aku ambik brg2 br dia nmpk tenang ckit....aku masuk ke LR no 3....baring sambil jantung bby d periksa lagi....2 jam yg ptama aku relax lagi...doktor dtg check...bukaan masih lg 2 cm....bl diaorg dah start mskkan air, bermulalah episod kesakitan aku......sakit siut....huhuhu...mcm nila agaknyer masa mak lahirkan kita
Pukul 3.30 pagi bukaan baru 3cm...pinggang dah sakit giler.....air ditambahkan lagi....lagi aku btambah sakit...nurse 2 biarkan aku sorg2....pukul 5.30 pg bukaan tetap x bganjak....hubby aku dbenarkan masuk ke LR...dia ingatkan nurse pggl sebab aku dah selamat...rpnyer x selamat lagi....diapun mcm2 fhm aku mmerlukan dia, dia duduk di sisi aku, pegang tgn aku sambil meminta aku bsabar......aku dah mula merepek2...ingat nak mati la apa la....bilik2 LR sblh mnyebelah dh kdgrn bunyi suara bby mnangis....bby aku x nak kuar......sakitnyer pinggang aku yg amat sangat.....pkl 12.30 thari bukaan br 5 cm....doktor bgtau tggu shgga pkl 3.30 ptg...mak ai....lama 2....aku dah x thn sgt dah....so aku mrayu pd doktor spy aku dbedah shj....kalaupun aku btahan aku x larat nak meneran...24 jam x mkn nasi...mana larat....kbtln ada srg doktor pakar dtg...dia check aku sekali lagi dan bkata...bby aku besar, tinggi...x mungkin ibu bby yg rendah ni dpt mngeluarkan bby dgn mudah...dah la x btenaga....akhirnya kptsn dibuat...aku harus dibedah....hubby aku sign utk mnyelamatkan kedua2 kami
Sebelum di bawa ke OT, aku telah dimskkan induce yg plg kuat yg sebabkan aku mngantuk....aku dlm keadaan mamai2 di sorong ke OT. Smpi kt OT doktor pkr bgtau risiko2 operate...aku hy mampu mngangguk2....ubat bius disuntik aku terus x sedar...pdhal bius separuh jer...mgkin sebab induce td...stgh jam selepas 2 sayup2 aku dgr bunyi bby mnangis...eehh...bby aku ker?...x lm lps 2 JM dtg bw bby, tepuk2 pipi aku dai bgtau bby puan berat 3.65kg, dia minta ku lht jantina...dlm keadaan tharu aku bgtau...pompuan
selepas 2 proses mcantumkan perut aku.....alhamdullillah semua selamat
Love n Peace
Rozila


No comments: