Tuesday, April 13, 2010

Iris Jenjalan...


Hai....
Lama betul x singgah kt blog yg ala2 tpt persinggahan sang spider....hehehe...daku sibuk...dgn tugas2 hakiki....dengan Program Amalan 5S....etc..etc...(alasan si pemalas yang x der pc kat umah...)

Lama x berblog sampai lupa nak bercerita ttg anak dara sunti ku yg dah mula berjalan...wahh...aku dah semakin t_ _, sebab punya anak yg dah berjalan....Iris mula menjalankan diri pada 4.4.2010. Tarikh yg akak kekal dalam planner atas meja Ibu..kalau-ibu-tak-buang. Kalau kuabadikan dalam blog sekalipun....daku x pasti nyawa blog inih...ibu-yang-punya-penyakit-cepat-lupa....kesnya...selalu lupa no password kalu br buat something...kena makan kismis semula agaknya....

Yang sadis bagi ayah Iris, ialah Iris mula berjalan pada hari ayah berangkat kembali bertugas...macam ayahnya kerja askar plak...hikhikhik....frust ayahnyer...ibu dgn bangga mempersembahkan anak terchenta....

Petang Sabtu nan panas 10hb April 2010, artis a.k.a Raja SMS iaitu MAWI dtg ke Raub sebagai Duta MarryBrown...kami sefamily pun pergi la ke MarryBrown yg terletak belakang Majlis. Eh? Apsal byk kereta staff ni? Spontan daku tanya mak, hari ni hari apa...rupa2nya...Mawi berbesar hati nak berehat di Majlis...La...napa x der org bgtau aku...sedey betul....huhuhu...

Terhegeh2 aku ambik gambar...at last mintak tolong encik Hubby yg tinggi...dia pun memenuhi impian isteri nan rendang inih...ailevyu lah...


Gambar sipi2 jer yg termampu....


Ibu hairan bila ayah dpt snap gbr Iris sengih mcm ni....so sweet....Ibu x penah dpt shoot ni....

Akhirnya dpt gak daku bersalaman dgn Mawi...setelah berusaha gigih mencelah2....x der bukti bergambar okeh....Iris dah mula busan...dia merengek2...yerla mana la dia ngerti apaan yg berlaku....mengapa ibu ngan wan susah2 berpanas....at last kitaorg g KFC!!!!!! tpt kegemaran Iris....bukan kegemaran bermakna dia suka makan KFC, tp dia eh kita suker main turun naik tangga KFC....ini kira 1st time la dia dah berjalan dtg KFC...apalagi...habis semua ceruk dijajahnyer....


Tengok...gembiranya dia meneroka...ayahhh...jugak yg mengikut...Ibu? duduk-makan-dengan-sopan...


Pas2 kitaorg g expo yg terletak betul2....terletak depan KFC. I mean seberang jalan...tp kami naik kereta...aku jadik tukang snap gambar Encik Hubby ngan Iris...saksikanlah...


Ni waktu baru sampai...gigih si ayah mimpin anak dara...ibu isytiharkan hari ini hari Anak Dan Ayah...kehkehkeh...


La...sampai dahaga anak ibu...sian dia...kami memang mengajar Iris mencintai air masak...jadi kemana2 mesti bawa...air tapisan Bio-Aura (promote...atuk punya)


Anak saperlah...ngutip tin...hahaha

Seboleh2nya Ibu dan Ayah cuba memberikan yang terbaik buat Iris...setiap hari Sabtu adalah hari yg ditunggu utk kita menghabiskan masa bersama2...walau x keluar dari Raub, mesti nak buat jugak xtvt bersama...almaklum...jumpa seminggu sekali....

Membesar dgn baik anakku...tiap kali lepas solat, tiada lain yg ibu minta dariNya selain kesihatanmu...masa depanmu...semua utkmu....



3 comments:

rubbysuzy_86 said...

tahniah dik iris coz dh leh jalan..lmbatnyer nk tgk qaseh jln pulak...hehehehe

rozila said...

suzy : saat 2 mmg sukar nak lupa...tp sayang x sempat rakam....

rozila said...
This comment has been removed by the author.