Sunday, August 29, 2010

Bonus oh bonus....



PETALING JAYA: The Government will pay RM500 as special financial assistance to civil servants from Grade 1 to 54 and retirees.

The payment will be made before Hari Raya.
sumber : The Star

Haaa......best woo....walau RM500, tp ibu rasa mcm RM5000 weiyuuu......sabar..sabar...bulan poser ni...cukup lah nak nambah2 belanja rayer....

Ibu...please stop..dah merapu sgt tuh...blog iris ni taw...mmm ibu cuma nak nompang meluahkan perasaan jer nih...mana lg kalu x kt cni....naik hancur luluh dah hati ibu...moga2 ada pembaca yg sudi membacanyer...lapang dada...

Al-kisahnyer....bermula bila ibu menandatangani opsyen utk memilih jabatan ini sebagai tpt kejer yg tetap dan berpencen.....kami berlima ibarat melukut di tepi gantang...korang tau ker melukut tu aper? X tau? Ibu pun x tau...hahaha..main sebut jerk...Bkerja utk jabatan, tp gaji di bayar oleh sebuah kementerian yang agak gah jugak namanyer...(terpaksa dirahsiakan...takut ISA wooo...) dah namanyer staff di jabatan 2, patutnyer hal2 kebajikan macam BONUS, jabatan la yg bayar....kementerian dah bayar gaji....2pun nak kena ty ker....kalu cakap b**** kang belajo....

Bukan masalah nak sangat mengemis...tapi ini soal hak....kerajaan dah kuarkan pekeliling bayar RM500, maknanya all the government civil servant x ketinggalanlah kan? Ibu x kenal jer kengkawan kat Pejabat Buruh...kalu x buat report selalu....masalahnyer soal HAK. mintakpun setahun sekali jer....pening la kepala....bikin PANAS jerk.....

Kan dah panjang ibu membebel....buat kurang pahala puasa jer....arghhhhh......



2 comments:

ann @ hatiberbunga said...

uiks! kenapa?? dorg xmo bayar ke?

rozila said...

2 la pasal....diaorg asyik2 ngungkit yg we all ni still under kementerian even we all opsyen majlis...uppss....stakat ni mmg kementerian yg byr gaji, dlm bentuk waran tahunan. Tapi semata2 gaji, so d others majlis lah....puas jugak la mengemis..at last td berita diterima, diaorg byr. Tp apa guna kalu "rumah dah siap tukul masih bbunyi.."....sedey la....nak tukar kerja.......xkan tiap thn nk mengemis....x la desperate sgt...tp inikan soal hak?
Tpt Ann ada keje kosong x? Since Rozy kt cnie pun pki diploma...degree x pakai....hehehe...