Pages

Tuesday, January 11, 2011

38 weeks +

Salam uolls.......
Pada hari ini, 11.1.11 aku masih di sini....belum ada tanda, belum ada apa2 sign -cis-sama-jer-maksudnya....jadi masih lagi menghitung hari...bila? hanya Dia yg Maha Mengetahui....huh kalau tarikh hari ini kan chanteks baby....hehehe...bleh ker tetiba mlm kang ada tanda and dalam sekelip mata bby kuar pd tarikh ini....hahaha....banyak chanteks...semudah ABC......
Tadi check-up 38 weeks +....Staff nurse bgtaw yg bby awak ni sy anggarkan dlm 3.6kg ke 3.7kg ni...tp anggaran jerlah...sebab perut awak penuh...wah...lebih kurang Iris hr 2 jer.....3.6kg....hazab la aku nak meneran....harap2 dipermudahkan segala urusan....since En. Hubby jauh nak rushing blk cni...in my case, dah tentu kena check in kt Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh sebab ceaser Iris hr 2....tp x tau la plak kalu dgn selambanya aku terbersalin dlm kete ker...dlm ambulan ker....hehehe...
Lambat? rasa lambat sgt nk nunggu 20hb yakni bersamaan tarikh due...rmi lak yg menujumkan aku ni x lama dah nak bersalinnya, sebab perutku sudah kosong kt abdomen ataih atau org2 lama panggil perut dah jatuh....seram sejuk nak menunggu....x nak citer dan la...aku nak hup date pasai Iris,
1). Dah masuk sekolah tabika Perpaduan depan umah aku...pada usia 1 tahun 11 bulan...kecik x? kecik x? nak panggil tv3 x? hehehe...rekod anak ibu....masuk tabika dlm usia 2...
2). Sronok sebab dia dh bley bcerita pasal kwn2 n nama cikgu "Juyah" read as Juriah....
3). Hari pertama masih memerlukan Mak aku
4). Hari Kedua cikgu hantar balik, nak menyusu...
5). Hari ketiga dah bley survive....yeayy...
6). Sejak masuk sekolah dah pandai bermain sendiri...ada jer kerje dibuatnya....tp pki pinggang mangkuk mak aku...meinan dia lansung x layan...
7). Masuk minggu ke dua diserang demam, mana xnya hari Ahad ada kenduri kawen kat perumahan aku...dia main panas n ada jer org nak dukung dia angkut ke hulu hilir...Ibu bley duk relax jer...
Tu jer takat nih...Iris buat Ibu rasa makin tua sebab dah punya anak sekolah....harharhar...pada Ibu Iris tetap anak tecik Ibu yang comey...manis...cerdik....bijak.....

Ini gambar masa Iris selepas operation.....rs baru lagi menyusukan dia.....dah sekolahpun dia...*emo*
Sayang Iris and soon-2-b Ariq.....

No comments: