Pages

Monday, May 23, 2011

Memperkenalkan.........Putera Saya - Bab 3

sambungan....

Pjg tul citer aku nih....agak2 ada org baca? peduli apa aku...ada aku kesah...hihihi....sebab blog aku ni umpama diari la...sok2 leh bc blk.....maklumlah...zmn modenkan...nk buka diari kn ada internet....harharhar...poyo...

Sblm naik ke katil yg mendebarkan tuh nurse tanya, nk buang air dl ker...aku cpt2 ngangguk...apa xnya, bergelen2 air selusuh aku mnm sblm masuk....pas settle naik katil dgn harapan setinggi gunung jalan akan terbuka dgn cepat. Aminn.....masuk drip, sambil wat CTG sememangnya amat menyiksakan batin...x bleh bgerak byk utk dptkan bacaan graf yg cantik,...dh la pinggangku maha sakit....Allahhuakbar.....hubby lum sampai.... :-( ....mcm2 ayat yg kubaca.....

Dlm kul 12 hubby sampai, lega ckit rsnyer....kuat ckit semangat......12.30 air ketuban dipecahkan doc, aku rs mak ai...byk benor air yg keluar spi aku confuse, air ketuban ker...air buangan aku.....check jln kul 1.30am dh 4 cm.....walau agak perlahan, namun aku bersyukur krn ada progress.....hubby duk sebelah sambil mententeramkan aku yg dh mula stress apabila mendengar bunyi tangisan bayi bilik2 sebelah....dlm kul 3am still 4 cm lg....aku dh stress...............mula la tbayang mcm2....dpt ker aku jpa iris...kalu x pjg umur...mcmmana la iris kalu aku x der walau aku tau mak akan jg dia dgn baik....uwaaa........

Drip mkn dikuatkan utk cptkan bukaan....aku makin sakit.....tp contraction cuma 4 per 10.....adusss....seksanya ibu nakk.....dugaan buatku....aku cukup bersedia dr segi mental dan fizikal...namun Dia lbh mengetahui.....aku diuji lagi....

Pukul 6.30 am masih 4 cm....bl dihitung2 aku sudah berada dlm labour room selama 8 jam....kes aku dirujuk kepada pakar sebab akuada previous scarr yg x memungkinkan mereka utk tggu lm...pakar dirujuk dan dtg utk memantau, akhirnya aku terpaksa akur utk di operate.....oh...sungguh sadis waktu itu....ditolak ke OT sayup2 bebayang hubby n mak mertuaku....apsal sedih plak kali ini.....aku redha jer...walaupun petugas2 OT kali ini sggh mesra alam...namun aku biarkan jer....tetiba doc mcm dpt kesan kemurungan aku dan memujuk "jgn risau...semua akan okay".....

Dlm kul 7.45 am dgr suara tangisan baby...alhamdullillah.....selamat dah...dgr mereka berkata sesama mereka...4.1 kg ni....mak ai...besarnya babyku....selepas dibersihkan, baby ditunjukkan.....aku hanya mampu tersenyum.....lemah. Setelah selesai aku disorong keluar, aku ditempatkan dibwh warmer utk memanaskanku....tiba2 bdn ku menggigil kuat....spi nurse tpaksa tambah blanket.....doc dtg bawa bby utk disusukan....

Dlm kul 9 am aku disorong keluar ke wad....npk kelibat hubby buat aku bertambah lega......spi kt wad, katil plak x cukup...kn tggu lg....semua nurse yg lalu-lalang menegur babyku...semangatnya baby...comelnyer baby....aku masih mamai2 akibat ubat bius....hanya senyum jerk...hubby dtg bw barang dia kiss dahiku n baby dan hubby agak terkejut bila aku bgtau baby kita 4.1 kg.......

Inilah dia putera kami yg buat ibu sakit pinggang....sakit belakang.....x tidur malam....hehehe......
Nidal Ariq Asadel
4.1 kg / 54 cm
7.45 am
close up dkt ckit....waa....dah pdi tanggalkan sarung tangan......mulut ternganga2....


Meh wan betulkan....lasak sungguh baby ni...hihihi...

And x lupa buat kak yong yang x sabar tggu adik keluar....kesian iris x bleh masuk...sejak kes H1N1 nih.......Ibu rinnnnnduuuu sgt kat kak yong....


Mana adik nih....sian ibu sakit pewot.......


Abis dah citer aku........


No comments: