Pages

Thursday, May 19, 2011

Memperkenalkan.........Putera Saya - Bab 2

Hehehe....korang pernah x tgk cerita atau baca cerita yang lambat benor nak nunggu sambungannyer? Ha....kt blog aku korang akan lalui pengalaman itu...hahaha....sory sesangat...coz lambat update. Ada byk hal yg perlu diselesaikan....itu ini...begitu begini.....

Okehh...jgn byk iklan sangat,...
Last2 hubby dtg jgk bw segala beg aku....dia teman aku sampai habis waktu melawat pas siap belikan nasi bagai......syahdu woo...teringat Iris kt umah....nitis air mata.....tipon umah, mak kt Iris... okey jer....bila tanya ibu mana? dia jwb ibu kt spital, ibu sakit pewot.aa.....ibu yg nangis kt cni...mak aku kt jgn risau2 kt spital...diaorg okey2 jer....

Mcm biasa, aku ttp x leh nk pjmkan mata disaat2 akhir peknen ni....smpi dh x bjawab msg hubby menandakan dia dh terrr....tidur....sian dia....akupun menjadi 'jaga' x bergaji la kt bilik yg menempatkan 4 org yg senasib dgn aku....katil dpn aku dipaksa bsalin coz ada diabetes...dahpun masuk 'belon'....sebelah dia dah menonggeng2 kesakitan, kontraksi since semalamnya lagi....sian dia....sebelah aku plak sama kes mcm aku, anak 1st c-zer, kuar tanda kt umah, bila dtg spital x sakit plak...dah x pepasal masuk wad...hehehe

19.01.2011
Dalam kul 3.30 pagi waktu Malaysia, aku menjalankan rutin ke toilet aku tgk kakak yg sakit menonggeng2 2 mcm nk tekan bell atas dia nk pggl misi, aku pun ty dia dan dia kata dia dh x tahan sgt2...so aku pun g kaunter dpn pggl misi...akhirnya akak 2 di bawa ke labour room....dah selamat sorang.......adusss....bila la turn aku plak...

Esok siap2 mandi, sarapan borak2.....misi dtg check pewot aku....still no contraction. Waktu melawat hubby dtg ngan mak mertua n kakak ipar aku. Bw nasi n lauk2....bestnyer jadi pesakit nih....mcm ni seminggu lg pun aku okay jer....hahaha.....banyakla....

Kul 12.30 thari mcm 2 tgh borak2 pakar yg dtg check pg td nk scan aku...bila discan didapati air ketuban makin kurang. So, aku akan diinduce dgn memasukkan ubat. Mula la bedebar2.....mak mertua aku menjangkakan malam aku mungkin bersalin......diaorg kuar kul 2.30 ptg, aku x rs apa2 lagi....ptg time melawat, aku dh mula sakit pinggang, kejap g toilet, kejap g toilet......aku dh gelabah dah......hubby pun dah risau...

Geng2 seangkatan masuk ubat semua dah kesakitan yang amat sangat.......dlm kul 8.30 mlm doc dtg buat VE nk tgk ada jalan ka x da jalan....sampai turn aku, doc bgtau yg dh 3 cm, so bleh masuk labour room...waaa...dup dap dup dap....hati ku dah x keruan....depa bg baju pink, bg ubat najis....aku lg bdebar....kemas barang2 semua, masuk toilet 'clear'kan everything......tiba2 lupa call hubby...aku call x dpt..mula la rs nk marah ni....nasib baik aku ada no mertua, aku call nk ckp ngan hubby yg aku dh kn masuk labour room ni....hubby ckp okeh dia akan dtg sekarang jugak.....

to be continue.....

panjang citernyer wehh.......

No comments: