Thursday, January 10, 2013

Kakak oh kakak


 *maafkan hp cap ayam brand omak eh.....*

Nia Iris Batrusyia nama anak sulung ai yang very the mak nenek's......masa peknen gigih Google nama2 baby. Konon nak nama unik, cantum sana sini, maka dapat la nama Nia Iris Batrisyia. Rupanya mak ai pun sama nak namakan cucu dia Batrisyia......caya lah mak......maklum la cucu sulung dia.....

Cerita kelahiran dia sama dgn lahirnya blog ni, apa ai merepek ni...korang faham x? ai tulis blog sebab nak ceritakan detik2 kelahiran dia......boleh refer kat sini dan sini.

Skang dah berumur 3 tahun 10 bulan, tahun ni bulan Februari 15hb genaplah umor dia 4 tahun......dah patut2 masuk tadika. Kalau becoknyer nampak macam x der masalah nak masuk tadika, tapi non hador......kita bagi sepatah ayat, dia boleh jawab berpuluh2 patah.....paling best dia kata "kakak x nak sekolah, kakak ini garang nanti kakak marah kawan2 kakak"...hadoi la anak....mcm2 cara ai dan hubby nak tarik minat dia, hampeh.....masa sesi pujuk memujuk jalan la...pas2 bila menjelang pagi, dia buat propaganza dah......"kakak nak tidur...", " ngantuk la ibu...", "kakak demam, cuba ibu rasa"......haa...hambik.....ngikut perangai saper la ko Kakak.....ibu dulu demam pun suh Wan dokong g tadika.....

Mungkin sebab pengaruh astro kot...zaman ibu dulu mana ada entertainment mcm skang ni.......malam tdr dgn kasut baru, baju baru......*miss the pas* emo......tetiba....

Camner lg nak buat dgn Kakak ni......stress Mak.......




No comments: